17 Nisan 2017

ANTALYA- DELİKDAĞ (1650m) TRAVERSİ

(Fotoğraflar: Tunç Fındık)

Delikdağ, Konyaaltından  bakınca, güneş uygun yerde işe deliğini gördüğünüz sivri kayalık dağ..

10 nisan 2017 tarihinde Antalya kıyı Beydağlarındaki  Delikdağ (1650m)’ın traversini yaptık arkadaşım Cemal Zerepcan ile. Sadece performans, biraz da bölgeyi tanımak amaçlı olarak yaptığımız bu tırmanışa şafaktan önce başladık. Gün hala  gece iken, Göynük kanyonu girişine aracı parkettik (0m irtifa) ve  Beydağları milli parkının kilitli kapısının yanından süzülerek başladık.  Göynük kanyonu girişinden Hisarçandır  yönüne uzanan, yılan gibi dönerek yükselen  belirgin (ve kaybolmak mümkün olmayan) Likya yolu patikasını izleyerek Delikdağ’ın geniş  doğu yüzü tabanından geçtik.  Sık orman arasıra bize rota bulma konusunda   sıkıntı verse de, kabaca kuzey sırtının ardına uzandığını tahmin ettiğimiz  kulvara girmeye çalıştık.  Nereden girsek, nasıl gitsek derken, doğru yolu biraz el yordamıyla, tahmini olarak bulabildik.  İnişli çıkışlı kayalık sırtlar ve   içinden geçmesi zor çalılıklarla korunan sık ormanlardan ilerleyerek, ufku görmeden  yükseldik..   sonunda, belli belirsiz bir avcı patikası (belki de eski bir keçi patikası) ile kuzey sırtının boyunca yükselen çarşaklı kulvarı yakaladık.  Bu kulvar, nihayetinde bizi bildiğimiz yer olan Sarıçınar-Delikdağ belinin tabanına çıkartıverdi. Buradan zirveye pek uzun bir yol yoktu, kuzey yüzünü oluşturan  basit kayalıklardan  Delikdağ’ın  zirvesine vardık.  Manzara, Beydağları’nın bu kısmındaki hemen her zirve gibi, harika Akdeniz manzarasıydı- ve bölgedeki kireçtaşı yığınının masifliği özellikle dikkat çekiciydi..  Zirveden güney yöne inen  kırıklı ve uzun sırtta alçalıp, sonrasında dikleştiği yerden batıya  bir çarşak-kaya kulvarı vasıtasıyla indik;  istikametimiz ‘delik’e varmak için dağın batısını paralel geçen patikaya girmekti..  Böylece, sözkonusu ünlü ‘delik’ten (iki ayrı delik var, soldaki, küçük olan geçiş veriyor) geçip doğuya inen yamaca varmamız dik kayadan serbest inişle oldu (III+), ama esas dert  bu boğazda altta hiç göremediğimiz uçurumlara sıkışmadan, yolu doğru bularak inmekti.. Sonunda, giderek bunaltan öğleden sonra sıcağında, dağa yaklaştığımız  aynı boğazdaki patikaya inip, başladığımız yere, yani kanyonun girişine varmamız toplam 11 saat sürdü Kişibaşı 2 litre su tükettiğimiz bu faaliyetimizde 1600m irtifa alıp 1600m irtifa vermiştik. Medeniyete  oldukça yakın ama bir o kadar da uzak olan bu kayalık dağda teknik olmayan (söylemem gerekir ki,  inişi daha dik ve sıkıntılı) ama muhteşem manzaralı ve gerçekten  güzel  bir doğanın içinde bir yolculuk oldu. Aynı zamanda , haziran ayında gideceğim  8047 metrelik Broad Peak dağı  için de iyi bir kardiyo hazırlık!

Today, with my friend Cemal Zerepcan, we made a day-long mountain performance trip on Antalya’s Delikdağ peak that lasted total 11 hours and included 1600m altitude gain and loss. On this traverse of this rocky peak, we climbed from near north ridge to north face and descended thru the south ridge to pass inside the famous ‘hole’ of the mountain to descend where we started. Good preparation for Broad Peak!