22 Ekim 2015

ANTALYA- KARINCALI DAĞ KUZEYBATI YÜZÜ İLK ÇIKIŞ

IMG_2982IMG_3043 IMG_3103 IMG_3087 IMG_3009 IMG_2998 IMG_2996 IMG_2984 IMG_2983

Antalya’da bu hafta, Sivridağ- Dastaratacağı Dağı arasındaki bele yakın bir zirvenin, adı sanı bilinmeyen Karıncalı Dağının kuzeybatı yüzünün ilk çıkışını yaptık. Sık cangılvarı ormanlar arasından yükselen bu kireçtaşı doruğunun belki   ilk veya o  olmasa da sayılı çıkışlarından olduğunu düşündüğümüz rotamızın teknik etabı 250m kadardı ve IV+ ila VI- derece arasında geleneksel alpin kaya  tırmanışı içermekteydi; bu arada rotanın ismini de ‘Kaplan Kapanı’ koyduk.  Tırmanış arkadaşlarım Rauf Osman Pınarbaşı (Rafu) ve Erdinç Turna (Erdinger) ile beraber, geceyi sivrisineklerle mücadele  halinde geçirdiğimiz Sivridağ kamp yerinden yola  çıktık ve 2 1/2 saat kadar sürede orman içindeki işaretli patikadan (nam-ı diğer Likya Yolu) ve ardından da dik otlu  ve cangıllı orman arazisinden yükselişle rotanın tabanına vardık. Karmaşık sırtlardan oluşmuş geniş bir yüz; hangisine girmeli derken bizi içine alan bir sırt hattından  başladık ve dik ip boylarıyla setleri bölen duvarları çıkıp zirvenin  geniş  ve ormanlık omzuna geldik. Yolu kesen boulder etaplarından mı, zirveye  yürümek istemediğimizden mi,  saatin geç olduğundan mı, devam etmedik ve 3 ip boyu iniş ile bolca serbest tırmanışla ormana geri indik.

Uğraştırıcı ve uzak, zahmetli bir tırmanış oldu, dönüşü ile beraber 11 saat kadar sürdü, neyse ki hava sıcak değildi ve kuzeybatı yüzünün gölgesinde tırmandık. Tanım olarak, yaklaşım ve dönüşü zahmetli,  rota bulması oldukça sorunlu, bazen çürük -ve kısa ama zor- etaplar içeren bir tırmanış; ancak vahşi ortamda zevkli manzaralar eşliğinde tırmanılıyor…