19 Aralık 2014

ANTALYA’DA YENİ BİR ÇIKIŞ: GÜZYAKA DAĞI ‘İYENGAR’ ROTASI

P1110660 topoP1110614P1110621IMG-20141216-WA0004P1110643 P1110637P1110644  P1110605

Antalya’nın sahil Beydağlarında kısa, zevkli bir geleneksel kaya tırmanışı yaptık bu hafta, partnerim Mustafa Kalaycı (Tafa)ile beraber. Nereye gidelim derken, bir süredir Geyikbayırından gördüğümüz şık ve ayrık duran bir kaya kulesini gözümüze kestirdik ve, 16 aralık 2014 sabahı herkesler uyurken Tafa’nın emektar VW minibüsü ile, Altınyaka yoluna çıktık. Orası mı burası mı derken, nefis bir güneş altında, orman içinden, sırtta ipler ve malzeme, kulemize yürür bulduk kendimizi. Benim bildiğim bu kulenin adı sanı yoktu, karşımızda Beydağlarının her yerinde olan türden bir uçurum, gri kireçtaşı..

Dikliğin başladığı yere slab kayalar ve basit tırmanışlardan (II-III derece) tırmandık ve belirgin bir yeşil ağacın tabanındaki ufak setten başladık ipli tırmanışa. Bir ip boyu, 55m kadar, V+, belki biraz daha zor, nefis bir teknik tırmanış verdi kireçtaşı duvar. Kaya keskin, ara emniyet var, diklik devamlı. Çift ip aramızda geriliyor ve uzuyor. Kumsaati olan ufacık bir sette yarı-askı istasyonu? Nefis! Arka planda deniz, liman ve  gri- sarı duvarlar ile orman.. hava inanılmaz sıcak, öyle ki yanıyoruz.. İkinci ip boyunu  Tafa gidiyor- sanırım çantayı taşımamak için:-), ve birkaç duraklama ile , belirgin bir  kulenin solundan, belirgin bir rampadan  sırta çıkıyor, V+ gibi 45m süren etapla. Sonrasında  ipi orada bırakıp III+ derece etaplarla kayalık sırttan zirveye.  Harika bir gün- güzel manzara, köyümüz Geyikbayırı tam karşımızda. Evden çıktık ve tırmanışa geldik- arka pardon ön bahçemiz! Böylece ön bahçemizde bir ilk çıkış daha yapmış olduk. Son olmayacağı kesin!

İniş, soldaki sırtlardan, IV+ derecelere varan serbest, boşuklu, jilet gibi kayalardan oluşmuş sırttan. Dikenli çalılarda biraz deri bırakarak eve dönüyoruz…

Ardından arkadaşımız  Yılmaz Sevgül ile konuşunca, biraz araştırmadan sonra, bana bu dağın  adının Güzyaka dağı olduğunu ve 625m yükseklikte olduğunu söyledi. İndiğimiz geçit ise Tahra Gediği imiş.  Güzel yerel isimler. Ve biz de, bu dağın güney duvarında  tırmandığımız rotanın ismini ‘İyengar’ koyduk, geçenlerde  bu dünyadan göçen önemli yoga üstadının ardından.  Kaya genel olarak dik ve sağlam, ortalama V+ zorluğunda (gerçek beş artı!), ara emniyet iyi. Biraz otlu olmakla beraber, eğlenceli bir hat, toplam 100m teknik tırmanış var. Orta ve küçük boy stopper ve friend götürmek çok gerekli; bu çıkışta sikke kullanmadık.