13 Mayıs 2014

ALADAĞLAR’DA KISA BİR SOLO ÇIKIŞ: GÜZELLER KUZEY BUZ KULVARI

IMG_4901 IMG_4906 IMG_4924 IMG_4929  IMG_4943IMG_4934

Adana’daki ÇÜDAK tırmanış şenliğinin hemen ardından, Aladağlar’a ayaküstü bir çıkartma yapayım dedim ve dağda bir gece bivak ile (gerekli değildi aslında, sadece geceyi dağda  geçirmek istiyordum), 5 mayıs 2014 günü  3461m yükseklikteki Güzeller dağına, kuzeydoğu buz kulvarı ve kuzeydoğu sırtından solo tırmandım.

Adana’dan Çamardı kasabası ve Çukurbağ köyüne  bitmeyecekmiş gibi uzayan bir  minibüs yolculuğu sonrasında, Salim abi’nin kardeşi Bilal’in beni Emli ormanına, 1900m yüksekliğe bırakmasıyla eğlence başladı. Garip, donuk gri bir havada ormanı geride bırakıp, hiçkimselere rastlamadan Emli’den Sıyırma boğazına girdim ve 2700m yükseklikte, Sıyırma-Güzeller Kuzey sapağının biraz üzerinde uygun bir bivak yeri  buldum.  Çamardı’nın ışıkları kararan günle uzaklarda yanarken ben de çorba, ekmek, peynir ve çay’dan oluşan yemeğimi bir güzel mideye indirip bivağıma süzüldüm. Yarı yıldızlı, yarı bulutlu bir gök altında geceyi keyifle geçirdim. Sabah 6.15’de çoktan yoldaydım; Güzeller’in kuzeydoğu buz kulvarını sert kardan kazma- krampon çıkıp kuzeydoğu sırtında III derece kaya ve 45-50 derece eğimli sert kardan  zirveye saat 8’de  ulaştım.  Koşullar yeterince  iyiydi ama hava kül rengiydi; giderek de bozuyordu ve şiddetli rüzgar  vardı. Ben de klasik rota kar kulvarından inerek bivağımı topladım ve sevgili Salim abi’nin beni ormandan toplaması ile öğlen Çukurbağ köyüne vardım. İyi ki de kaçmışım, o gün öğleden sonra ve ertesi günlerde fena yağmur yağdı!

İşte size ufak bir Aladağlar macerası…