25 Mayıs 2017

ALADAĞLAR- KAYACIK KULESİ BATI YÜZÜ YENİ ROTA ‘AKŞAMÜZERİ HUMMASI’

(Fotoğraflar: Tunç Fındık, Cemal Zerepcan)

9 mayıs 2017 günü  Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Kariyer Günleri kapsamında yaptığım sunumun ardından, arkadaşım Cemal Zerepcan ile öğleden sonra Aladağlar’a geldik ve Karayalak Boğazı ağzındaki Kayacık kamp yerine çadırımızı kurduk.  Önümüzdeki günlerin hava durumu ‘biraz’ rüzgarlı gösteriyordu; bilinmezlik!  Öğleden sontranın geç saatinde  sıkıntı bastı, gidip bir ip boyu olsun birşeyler çıkalım dedik ve  en yakınımızda olan  Kayacık Kulesi’nin batı yüzünde yeni bir geleneksel kaya tırmanış rotasının ilk çıkışını yaptık: ‘Akşamüzeri Humması’ (145m, 3 ip boyu, IV+, VI- dereceler). Halihazırda bu yüzde açılmış  olan iki boltlu rotanın sağ tarafındaki bu  yeni rotamız sağlam kireçtaşında nefis, iyi ara emniyetli  ve eğlenceli bir tırmanış verdi.

Kayacık kulesi, aslında Aladağlar’ın az keşfedilen  potansiyellerine iyi bir örnektir;  belirgin, yüksek bir zirve olmadığı için ‘dağcılık’ yapanların hiç umrunda ve dikkatinde olmayan ve dağlara giderken sadece eteğinden geçilen somurtkan bir kayalık gibi gözüken,  ancak şahane kaya yapısı sunan ve 200m kadar harika tırmanış  içeren  kayalık, ayrı bir kule.. Tırmanıcı daha ne ister ki?   İşte bu havanın garip olduğu  öğleden sonrada Kayacık kulesinde kayaya değmiş olmak ne güzel  oldu, dediğim gibi, ‘en azından bari bir ip boyu çıkalım, elimiz taşa değsin‘ derken,  harika kayada zevkli bir tırmanış yapmış olduk.

Kamp yerinden hızla teknik malzemeyi toplayıp çıkarken bişeyler unuttuk mu acaba diye düşüneduralım, ilk ip boyunun tabanındayız bile; rota yakın- kamp yerine 10 dakika.  Böylece kulenin sağ tarafında, belirgin slab ve devamındaki çatlağımsı yapıyı tırmandım, IV+ dereceleri bulan   bu ilk ip boyu 70m sürdü (evet, ip uzundu). Ardından sağa uzanan kolay kayalık kulvardaki ikinci ip boyu (35m, III) bizi  solda yükselen  harika bir duvara getirdi. Üçüncü ip boyu, akşamın sernleyen ve rüzgarlı  saatinde  kilit etap oldu böylece; masif , sarı-gri duvarı bölen, alışılmadık derecede güzel ve devamlı  çatlak ve sırta paralel uzanan gri bir rampa. 45 metrelik bu boşluklu  ama her hamlede ‘of ya’ dedirten  ip boyuna VI- derece verdik, etap ufak kulenin sırtında (soldaki boltlu rotanın bolt istasyonunda) bitti. Hava kararırken  yarı serbest, yarı iple  çıktığımız yerlerin iyice sağından, harika bir slabı yan geçerek tabana, orada bıraktığımız ayakkabılara  vardık.  Günün aksiyonu yapılmıştı ve rahat kafa ile dinlenilebilirdi artık:-)

Ertesi gün, şiddetli rüzgar ve grimsi koyu  gökler hakimdi;  Cımbar kanyonunda  lodosun getirdiği rüzgar ve az buçuk yağış altında  biraz spor tırmanışın ardından Aladağları terkederek, havanın daha güzel olduğuna  kanaat getirdiğimiz Aydos’a  doğru yola düştük.

A new trad rock climbing route in Aladağ range in southern Turkey, with my climbing friend Cemal Zerepcan, today, 9th may 2017. Grade IV+, VI- 145 m and three rope pitches long, on excellent limestone..